Author Topic: Val van het kabinet  (Read 10661 times)

Offline G.Bruiker

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 453
  • Reputation Power: 7
  • G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.
Re: Val van het kabinet
« Reply #20 on: 21 February 2010, 15:14:30 »
De sp is de enige waarvan iedereen het verdiende geld moet inleveren en men een "gewoon salaris" krijgt, hoe hoog die norm is weet ik niet maar ik vind dat wel wat hebben,je moet in de politiek om je ambities waar te maken niet om de centjes en de "Balkenende norm" .
Ik weet,dat zegt weinig over wat de SP zelf doet,maar binnen dit Balkenende kabinet hebben weinig partijen zich kunnen profileren door het continue geharrewar, de we gaan 3 maanden het land in en noem maar op.
PVDA heeft eindelijk eens een keer voet bij stuk gehouden ( hoewel het gevolg wat minder was maar er waren 3 partijen aan het blufpokeren dus dat kun je niet geheel naar de PVDA schuiven ).
CDA zou zich kunnen afvragen waarom het ze keer op keer met andere partners niet lukt om een regering staande te houden...
Ik kan nu nog niet zo zeggen wat ik ga stemmen want ik weet de nieuwe speerpunten nog niet waarmee de partijen opnieuw de verkiezing in gaan dus ik blijf wat open minded maar CDA gaat het in elk geval niet worden,die leunt bewust op de oude achterban die van ouder op kind werd doorgeschoven.
Als je al per definitie een grote of misschien wel de grootste partij bent omdat mensen op je stemmen omdat men dat nu eenmaal gewend is in plaats van de inhoud... hier in Nederland is de politiek beslist niet gescheiden van religie.
Laat gewoon zien wat je in je broekje hebt!!!

Offline Isis

  • Inner Circle
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 296
  • Reputation Power: 8
  • Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...
  • Awards: Isis Award
Re: Val van het kabinet
« Reply #21 on: 21 February 2010, 15:25:43 »
Het CDA is voor de zoveelste keer aan het draaien. In 2007 is er een duidelijke afspraak gemaakt met de NAVO mbt de missie in Uruzgan. Die afspraak is notabene door Balkenende gemaakt, die het in 2009 nog een keer herhaald heeft. Nu ineens houden ze 'alle opties open' en willen ze dus feitelijk de afspraak aan de kant schuiven.
Overigens heeft de PvdA ook hier weer een beetje zitten draaien. Vorig jaar nog zeiden ze 'alle opties te bekijken'; dit jaar willen ze zich weer aan de oude afspraak houden. De vraag die bij mij opkwam is of ze dat deden omdat ze eindelijk eens een keer consequent zijn of dat het pure verkiezingsretoriek is. Volgens mij speelt dat heel hard mee namelijk...

Maar wat jij zegt over de achterban van het CDA klopt wel. Mijn opa en oma stemmen al jaren trouw CDA; mijn opa is van huis uit gereformeerd dominee en in die tijd stemde je alleen daarom al CDA. Overigens is het binnen mijn familie niet overgegaan op de kinderen; mijn vader stemde GroenLinks, de rest stemt PvdA en een aantal volgens mij SP. Komt ook door de opvoeding en het feit dat mijn opa al jaren roept dat het CDA de C niet meer heeft. Nee, religie is niet gescheiden van de politiek, maar dat is niet per se erg. Als je de christelijke normen naleeft (zoals rentmeesterschap en naastenliefde) kan dat leiden tot zeer sociaal beleid. Ik vind het niet erg dat politici zich laten leiden door hun eigen religieuze opvattingen. Ik vind het wél erg dat er partijen zijn (zoals het CDA) die pretenderen christelijke normen uit te dragen maar dat al jaren niet meer doen. Wat die normen betreft, vind ik de SP een stuk christelijker. Klinkt misschien raar, maar met voorgaand betoog is het wel te begrijpen toch?
If you make your kids wear Crocs, you should consider being less passive aggressive and just tell them you don't love them.

Offline Isis

  • Inner Circle
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 296
  • Reputation Power: 8
  • Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...
  • Awards: Isis Award
Re: Val van het kabinet
« Reply #22 on: 21 February 2010, 15:30:52 »
Even een kort voorbeeld (komt net binnen op Twitter) van wat de SP oa bereikt heeft:
http://www.sp.nl/columns/481/tw
If you make your kids wear Crocs, you should consider being less passive aggressive and just tell them you don't love them.

Offline G.Bruiker

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 453
  • Reputation Power: 7
  • G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.
Re: Val van het kabinet
« Reply #23 on: 21 February 2010, 15:48:01 »
Nee, religie is niet gescheiden van de politiek, maar dat is niet per se erg. Als je de christelijke normen naleeft (zoals rentmeesterschap en naastenliefde) kan dat leiden tot zeer sociaal beleid. Ik vind het niet erg dat politici zich laten leiden door hun eigen religieuze opvattingen.
Ik vind dat ook prima dat politici zich daardoor laten leiden maar ik vind het wel "erg" dat de kiezer zich er door laat leiden.
Ik weet zeker dat als de helft van de CDA stemmers echt zouden stemmen om de inhoud in plaats van de van huis uit,en de C in de CDA,zeker de helft ervan niet meer op het CDA zouden stemmen.
Het is niet eerlijk als de ene partij al gewoon begint met minimaal 5 zetels gebaseerd op die dingen terwijl een partij als bv de sp of van mijn part de pvv echt moet vechten om elke stem.
Mijn vriendin werkt in een katholiek verzorgingstehuis.
Het merendeel wat daar zit is bijna dement.
Die kunnen niet meer stemmen,maar toch wordt op de volmacht CDA ingevuld... "omdat oma dat nou eenmaal altijd deed" .
Natuurlijk legt het CDA dat liever uit als een beloning voor de door hun gevolgde weg.. maar hoeveel bejaarden/verzorgings huizen staan er niet in Nederland waar het precies hetzelfde gaat ?
Volgens mij is dat ook de enige reden waarom het CDA er steeds weer uit kwam als grootste.
Laat gewoon zien wat je in je broekje hebt!!!

Offline Cobus

  • Game moderator
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 746
  • Reputation Power: 22
  • Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!
  • A granny rulezzzzzzz!!!!!!!!
    • Twitterring fool !
  • Awards: Geek AwardFiets AwardPizza Award
Re: Val van het kabinet
« Reply #24 on: 21 February 2010, 20:28:04 »

Ik vind het altijd jammer dat er bij ernstige misdaden bijna nooit bij staat als deze door een Nederlander gepleegd zijn,maar wel als het een Marrokkaan is.
Bovendien klopt dat niet,bijna 100% van de tiener "Marrokkaan" is in Nederland geboren en is dus gewoon een Nederlander.

Een regering met Wilders er in zie ik niet zitten,al was het maar door al die moties ( kopvoddentax) die ze indienen,volgens mij kom je dan nooit aan regeren toe.
Bovendien ben ik bang dat door zijn uitspraken Nederland echt volledig afgezonderd zou worden want veel landen zouden Nederland negeren.
Het is makkelijk in een regering te stappen in een welvarend land,geen werkelozen,geen problemen.
Helaas leven we nu niet in dat land.
Een volgend kabinet krijgt te maken met de puinhopen van Balkenende's zoveelste poging,en de krisis, zie het dan maar eens zo te doen dat je iedereen tevreden stelt.
Op plaatselijk nivo vind ik het moeilijk, mijn stad zit met een aantal problemen,de binnenstad is nauwelijks bereikbaar,ze willen een nieuwe ringweg aanleggen,maar ze willen ook de rijn gouwe lijn ( tram tussen alphen en noordwijk) dwars door de stad gaan aanleggen.
3 volkswijken zijn al volledig gesloopt en mijn wijk wordt bedreigd door sloop en die ringweg.
Mijn stem in de gemeenteraad zou dus bepaald worden door de partij die de sloop van onze wijk zou tegenhouden.
Ik zit in een huisje van 350 euro huur, ik heb daarvoor 4 slaapkamers, overal cv, een ruime tuin.
Een heerlijke badkamer met lig bruisbad ( zelf aangelegd maar toch ) en alle kamers zijn voorzien van airco met een unit in de tuin.
Ik woon hier al 20 jaar en het is geen nieuwbouw woning dat weet ik maar ik heb alle comfort en door de lage huur kan ik soms wat extra kopen.
De eerste partij die hier zegt wij gaan ons inzetten om de sloop tegen te houden,heeft mijn stem.
 
Landelijk weet ik het gewoon niet,ik kies niet zozeer op standpunten want die zijn zo omgedraaid.
Maar ik wil wel kiezen voor een partij met ervaring en die heeft Geertje niet.
Ik zou het de SP wel gunnen,bij de vorige verkiezingen hadden ze zoveel stemmen ,maar 2 keer een bezwaar en hoppa bekijk het maar we gaan een regering vormen met een andere partij.
Ik zal de stemwijzer deze keer echt hard nodig hebben,het enige waarvan ik weet dat ik niet op zal stemmen is het CDA, de Christen Unie, de PVDA en de PVV,ow en ook niet op tante Rita.


Dat zij in nederland geboren zijn, en een nederland paspoort bezitten maakt ze geen nederlander
Wat dat betreft ben ik het (een klein beetje) met de wilders alike's eens.
Het paspoort wordt alleen maar aangenomen omdat er voordelen aanzitten, en bij het grootste deel van de raddraaiers willen ze zich niet eens aanpassen, omdat het juist de aandacht trekt.
nederlanders-schap is een instelling, GEEN administratieve handeling !
ik vindt het best dat we hier verschillende kleuren en smaken hebben, maar wel verwacht / eis ik van een ieder normaal gedrag, en dat je je aanpast aan de omgeving.
En daar schort het aan.
Hier in de wijk lopen een 25 / 50 jongeren continu rotzooi te schoppen, 30 ervan zijn marrokaan, die zijn gewoon trots op hun behaalde 'reputatie'
van vernieling, tot inbraken ze zijn bekend, maar er wordt niets of weinig aan gedaan
soms zitten er een paar vast, en dan daalt wonderbaarlijk het cijfer maar bij terugkeer kan je er donder op zeggen dat er weer een keuken of autoraam aan diggelen ligt

De andere 20 zijn Nederlandse knullen, die zich vervelen, en de overlast daarvan beperkt zich tot geluid en hinder ( mensen die de hond uitlaten achtervolgen, en scheldpartijen, en vaak ruzie met de eerder genoemde groep.

Mij en mijn vrouw vallen ze niet lastig, geen van beiden, want ik heb goed contact met de vaders, en ooms ( die kwamen van dezelfde scholen af als ik, en ik weet wat ze in Breda en Roosendaal uitspoken )
en dat wil de familie helemaal niet weten, dus dat is ook meegenomen
maar alleen als je iets "tegen" ze hebt, krijg je respect en dat zou niet moeten zijn.

( en ik ben een paar jaar terug eens op het buro mogen komen uitleggen waarom saïd een plat neusje had, en maar half zicht .... )

Saïd en een ( voor mij onbekend ) vriendje hadden het nodig gevonden om een stoeptegel op mijn salontafel te parkeren
omdat ik niet omloop als ik de hond uitlaat, dan schrikken ze te hard als hij ineens gaat blaffen .....
Dus werd er op een koude decemberdag maar een ruit ingegooid, en toevallig was Saïd binnen een paar minuten ook ter plaatse, en had hij niets gezien ....
( jammer dat ik HEM wel had gezien, toen hij wegrende .... )
maar de vrienden in het blauw waren snel ter plaatse, dus ik had het maar gelaten.
3 weken later kwam ik hem tegen en de hond begon weer te dansen omdat hij het nodig vond om te fluiten naar hem.

Ik vroeg netjes aan hem of hij wilde spelen, en hij antwoordde "ik maak hem kapot dan ..."
een boxer van 35 kilo mag je dat best bij proberen :P zei ik
Toen kwam hij op mij afstappen, en zei dat ik niets geleerd had van een paar weken daarvoor, jammer voor hem stond hij op de goede afstand, en ging zijn lichtje snel uit

Nooit ben ik agressief, of gewelddadig, maar in dit geval ging bij mij ook even alles op rood.
Life's a bitch,because if it were a slut it would be easy...

Offline Max

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 465
  • Reputation Power: 6
  • Max is working their way up.Max is working their way up.Max is working their way up.
  • De man zonder .....
Re: Val van het kabinet
« Reply #25 on: 22 February 2010, 15:23:44 »
In onze omgeving hebben we bijna geen Marokkanen. Ook in de omliggende grote steden zijn die geen probleem. Allochtonen zijn er natuurlijk wel. Voornamelijk Turken. Die klitten dan vaak wel samen om hun eigen taal te blijven spreken. Vaak funest voor de taalontwikkeling van hun kinderen. Gelukkig moeten ze het op de scholen wel altijd Nederlands spreken, domweg omdat ze met zo weinig zijn.

Omdat we hier geen problemen met buitenlanders hebben, zijn er ook maar weinig stemmers voor Geert Wilders.
Als je wel problemen hebt in de woonplaats net zoals Flinke Flip, krijg je daar terecht veel meer stemmers op.
Wijsheid begint met verwondering

Offline Cobus

  • Game moderator
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 746
  • Reputation Power: 22
  • Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!
  • A granny rulezzzzzzz!!!!!!!!
    • Twitterring fool !
  • Awards: Geek AwardFiets AwardPizza Award
Re: Val van het kabinet
« Reply #26 on: 22 February 2010, 15:58:16 »
Landelijk is er ook helemaal geen probleem met butienlanders
Op de totale bevolking is het maar een paar procenten die een probleem veroorzaken

maar juist door de aandacht die daaraan geschonken wordt lijkt het erger te zijn.

Wat ik net zo vervelend vindt is het vooruitschuiven van minderheden, zoals muziekanten en artiesten die dan zo gewelding moeten zijn.
marco borsato die er alles aan doet om ali b maar te pushen
en die dan op zijn beurt zijn neefjes en vriendjes weer "een kans" geeft.

Als je het niet 'kan' ga dan iets anders doen, en niet profiteren van je kruiwagen
( maar datzelfde vindt ik van programma's als idols en xfactor talentenjachten )

"doe je veel aan talentenjachten mee ? - Ja, maar ik win nooit"

WTF - waarom denk je dan bij een landelijk tv-programma ineens WEL iets te kunnen presteren ?

Ik wordt ook geen gigolo, ik weet waar mijn zwakte ligt !!
Life's a bitch,because if it were a slut it would be easy...

Offline G.Bruiker

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 453
  • Reputation Power: 7
  • G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.
Re: Val van het kabinet
« Reply #27 on: 22 February 2010, 17:03:06 »
Mijn mening zal gekleurd zijn door mijn buurman,een Marokkaan.
In het begin lagen we wat overhoop ( hij laat boren terwijl mijn kids al op bed lagen ) en ik heb gewoon aangebeld of we er eens over konden praten.
De man snapte in het begin helemaal niet wat het probleem was,begreep wel dat hij het veroorzaakte en ik heb ook gezegd als je veel moet boren doe het dan op 1 avond dan hou ik mijn kinderen wakker tot je klaar bent.
Dat heeft hij gedaan en sindsdien leven we in perfecte harmonie,hij neemt wat voor me mee als ie naar marokko gaat,ik neem wat mee als ik naar Griekenland ga.
Ik zeg niet dat het overal zo op te lossen is,maar met een goed gesprek... hier was ook zo'n groep van die pubertjes, jaar of 16,altijd overlast veroorzaken.
Ben er naar toe gegaan en het was gelijk,kom je ons wegsturen,dus ik nee ik kom gewoon eens praten waarom jullie hier staan.
Een was er weggerend en had gelijk een oudere broer of vader gehaald ( voelde me helemaal niet lekker 20 van die gasten om me heen) resultaat was dat die oudere broer en ik naar het buurtcentrum zijn gegaan en gevraagd hebben of er een avond tijd kon worden gemaakt voor die gasten.
Altijd maar wegsturen terwijl er geen plek is,heeft ook weinig zin.
Resultaat,ze staan er nog steeds regelmatig,ik spreek ze aan als het te bont wordt,andersom bellen ze hier aan als er een probleem is,ik krijg elke feestmaand van minimaal 3 personen kous-kous en koekjes.
Er zijn ettertjes,maar er zijn er ook zat die met je willen praten als ze zien dat je ze normaal wilt behandelen.
Je zal niet alles zo kunnen oplossen maar hier zijn sindsdien geen problemen meer met die groep geweest en als ik langsloop is het altijd gedag en hoe gaat het met u ?
Als je dan antwoord,prima en hoe gaat het met jullie ontstaat er altijd een gesprek en handjes schudden.
Ik heb wat interesse getoond in hun geloof (blijkt dat ze dan verplicht zijn om alles uit te leggen) en ben uitgenodigd in hun moskee.
Doe ik netjes mijn schoentjes uit,was mijn voetjes,zet de schoentjes op de plank en ook al versta ik er geen moer van,ik toon interesse.
Blijkt dus ook dat alle bezoekers naar daadkracht mee moeten betalen aan de bouw van die moskee.
En ja,je hebt altijd van die eikeltjes die zich in hun trots voelen aangetast,maar nu worden die door de rest van de groep zelf al terecht geroepen.
Je zal er niet alles mee oplossen maar als je al gelijk op hoge poten er op af loopt,wat vaak een hele redelijke eerste reactie is,verperst je een hoop.
Maardat zelfde grote groepje stond wel iedere keer de boel sneeuwvrij te maken nadat ik het ze gevraagd had en een had zelfs zout gejat uit de strooikist van de brug,geweldig toch  :yes: en soms bereik je meer met stroop,soms druist dat ook in tegen mijn karakter,maar krijg je zo'n hele groep tegen je dan kun je het wel shaken want iedereen heeft een grote bek over die groep maar toen ik er 20 om me heen had keek elke langskomende Nederlander "toevallig" een andere kant op.
Laat gewoon zien wat je in je broekje hebt!!!

Offline Cobus

  • Game moderator
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 746
  • Reputation Power: 22
  • Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!
  • A granny rulezzzzzzz!!!!!!!!
    • Twitterring fool !
  • Awards: Geek AwardFiets AwardPizza Award
Re: Val van het kabinet
« Reply #28 on: 22 February 2010, 17:11:38 »
ik heb ook zulke buren

Komen soms zelfs vragen of we nog iets uit het dorp willen.
en andersom ook ,als moeder met 5 kids geen tijd heeft om door de regen te stampen, staat er één aan de deur met een briefje en geld om te vragen of we het mee willen nemen .

Hier werden ooit eens buurtvaders toegewezen, maar mijn buurman is daar fel tegen in gegaan
bleek dat 2 van die mannen zelf de grootste raddraaiers waren, en hun kinderen altijd maar lieten lopen
uiteindelijk is er naar hem geluisterd, en kwamen er 2 goede mannen die regelmatig overleg hadden met de scholen en buurtvereniging
Life's a bitch,because if it were a slut it would be easy...

Offline MrDie

  • Inner Circle
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2632
  • Reputation Power: 49
  • MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!
  • Awards: Double Sausage AwardDouble Sausage Award
Re: Val van het kabinet
« Reply #29 on: 22 February 2010, 17:22:48 »
mooi toch dat het ook zo kan? Stroop kan zeker een wondermiddel zijn. Helaas werkt het lang niet altijd. Helaas zie ik in Den Haag ook de andere kant nog wel eens. Moet ineens aan Koot en Bie denken, die hadden daar zo'n typetje voor.

Offline Isis

  • Inner Circle
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 296
  • Reputation Power: 8
  • Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...
  • Awards: Isis Award
Re: Val van het kabinet
« Reply #30 on: 22 February 2010, 17:32:51 »
In onze omgeving hebben we bijna geen Marokkanen. Ook in de omliggende grote steden zijn die geen probleem. Allochtonen zijn er natuurlijk wel. Voornamelijk Turken. Die klitten dan vaak wel samen om hun eigen taal te blijven spreken. Vaak funest voor de taalontwikkeling van hun kinderen. Gelukkig moeten ze het op de scholen wel altijd Nederlands spreken, domweg omdat ze met zo weinig zijn.

Omdat we hier geen problemen met buitenlanders hebben, zijn er ook maar weinig stemmers voor Geert Wilders.
Als je wel problemen hebt in de woonplaats net zoals Flinke Flip, krijg je daar terecht veel meer stemmers op.
Het feit dat ze onderling hun eigen taal spreken is niet per se funest voor de taalontwikkeling van het Nederlands. Ik ken genoeg buitenlandse mensen die thuis en onder elkaar hun eigen taal spreken (zoals de lokale Egyptenaar - die spreken onderling Arabisch, ook in de zaak) en daarbuiten prima Nederlands kunnen. Zolang ze Nederlands kunnen, zal het mij werkelijk een worst zijn wat ze onderling spreken.
Mijn ouders spreken thuis ook niet ineens Engels omdat ze toevallig in Schotland wonen.
If you make your kids wear Crocs, you should consider being less passive aggressive and just tell them you don't love them.

Offline Max

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 465
  • Reputation Power: 6
  • Max is working their way up.Max is working their way up.Max is working their way up.
  • De man zonder .....
Re: Val van het kabinet
« Reply #31 on: 22 February 2010, 17:45:22 »
Het is heel slecht voor de ontwikkeling van een kind als het pas op school de eerste woordjes Nederlands horen. Die achterstand is dat later niet meer in te halen. Laats nog een gesprekje met iemand gehad. Dan krijgen de leraren op de basisschool een beurt! dat ze niet op het juiste niveau zijn ingestroomd in het VO. Het woord discriminatie ligt dan voor in hun mond. Dat het zijn eigen schuld is kon ik hem niet aan het verstand brengen. Daar is dat volk gewoon te trots voor. Zijn kinderen kwamen tenslotte wel goed terecht. Maar dat kost ze veel meer moeite.
Wijsheid begint met verwondering

Offline Isis

  • Inner Circle
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 296
  • Reputation Power: 8
  • Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...
  • Awards: Isis Award
Re: Val van het kabinet
« Reply #32 on: 22 February 2010, 17:45:59 »
Ik heb het in een wijk in Groningen ook zo meegemaakt. Al die Hollanders hadden een grote bek, k*tturken dit, k*tturken dat. Nu was het niet de meest lekkere wijk waar ik woonde (veel lage inkomens, drugscriminaliteit, overlast etc) maar om dan alles op die Turken te schuiven... We woonden rond een pleintje en daar zat één Turks gezin tussen. Dat waren nou nét de enigen (op de buurman en onderbuurvrouw na) waar ik geen last van had en goed mee overweg kon. Altijd groeten als je ze tegenkwam op de trap (we woonden driehoog), ze spraken ook keurig Nederlands, die mevrouw heeft alsnog haar rijbewijs gehaald.
Ze wilden een schotel ophangen en de beste plek was voor onze voordeur. Daar was een galerijtje dat we met de buren deelden en net voor onze voordeur zat een gat in de muur. Wij hadden daar verder geen uitzicht op; alle ramen zaten aan de andere kant. Kwamen ze heel vriendelijk vragen of we het erg vonden als dat ding daar gehangen werd. Bleek later dat ze dat aan iedereen gevraagd hebben die ook maar een beetje uitkijk op die plek had. Vond ik echt supernetjes.

Maar inderdaad, die jochies moet je gewoon aanspreken. Op dat galerijtje waren ze op een gegeven moment gillende keukenmeiden aan het afsteken, dus mijn katten gingen totaal door het lint. Ik heb toen de situatie aan ze uitgelegd en vriendelijk gevraagd of ze ergens anders wouden gaan vuurwerk afsteken (dat het midzomer was en zwaar illegaal heb ik maar buiten beschouwing gelaten). Dat deden ze en ik heb er nooit meer last van gehad.

Wel kwam ooit een buurmeisje op een heel vervelende toon snoep eisen en toen ik dat niet wilde geven werd ze boos. Maar goed, dat kind was vijf en was niet anders gewend. Die ouders waren niet echt het toonbeeld van goede opvoeders... Die vader heeft ooit gedreigd met zijn truck (hij was vrachtwagenchauffeur) over onze auto heen te rijden omdat-ie een tikkie scheef stond en zijn kinderen nu 1 cm uit moesten wijken met hun fietsjes... Maar wel schelden op die k*tturken.

De hangjongeren voor het winkelcentrum joegen mij eerst ook angst aan. Niet doordat ze iets deden of zeiden, maar omdat ze daar met een hele grote groep stonden. Maar als je dan normaal vroeg of je er langs mocht, gingen ze gewoon aan de kant en toen ik eens driftig op zoek was naar een aansteker en er geen kon vinden werd er mij één aangeboden.

Het was echt geen rozengeur en maneschijn in die wijk. De ME staat er niet voor niets met oudjaar preventief in het winkelcentrum. Maar problemen worden door iedereen, jong en oud, allochtoon en autochtoon, veroorzaakt en niet specifiek door één groep. Integratie komt van twee kanten. Als je blijft schelden op die k*tturken is het niet zo gek dat ze niet met je willen praten. Als je geen moeite doet Nederlands te leren maar alleen Chinees kan is het niet zo gek dat je geen baan krijgt.

We moesten maar weer eens leren hoe dat ook alweer ging, beleefdheid, respect en normen en waarden. Had Balkenende toch nog één goed punt afgelopen kabinetsperiode ;)
If you make your kids wear Crocs, you should consider being less passive aggressive and just tell them you don't love them.

Offline Isis

  • Inner Circle
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 296
  • Reputation Power: 8
  • Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...
  • Awards: Isis Award
Re: Val van het kabinet
« Reply #33 on: 22 February 2010, 17:50:18 »
Het is heel slecht voor de ontwikkeling van een kind als het pas op school de eerste woordjes Nederlands horen. Die achterstand is dat later niet meer in te halen. Laats nog een gesprekje met iemand gehad. Dan krijgen de leraren op de basisschool een beurt! dat ze niet op het juiste niveau zijn ingestroomd in het VO. Het woord discriminatie ligt dan voor in hun mond. Dat het zijn eigen schuld is kon ik hem niet aan het verstand brengen. Daar is dat volk gewoon te trots voor. Zijn kinderen kwamen tenslotte wel goed terecht. Maar dat kost ze veel meer moeite.
Ik ben het met je eens dat het niet een beurt! van de leraren is. Ik ben het niet met je eens dat de achterstand niet meer in te halen is. Kinderen zijn zeer goed in het aanleren van een tweede taal. Dat gaat bij hen makkelijker dan bij volwassenen. Ken je Drs. P? Weet je wat voor taalvirtuoos hij is/was? Hij heeft pas op zijn zesde Nederlands geleerd, was een Zwitser van oorsprong.
Het is lastiger voor een kind in het begin om mee te komen, maar juist doordat het kind overal Nederlands hoort op school zal het heel snel de taal leren. Het is onzin om te beweren dat ze een dusdanige achterstand oplopen dat ze niet hoger komen dan VMBO.
If you make your kids wear Crocs, you should consider being less passive aggressive and just tell them you don't love them.

Offline Johnny_Rook

  • Global Moderator
  • Newbie
  • *****
  • Posts: 2
  • Reputation Power: 232
  • Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!
  • Waterbedspecialiste
  • Awards: Pizzabakker-awardZeebonk awardHart van TruusLolbroek-award
Re: Val van het kabinet
« Reply #34 on: 22 February 2010, 18:45:20 »
Toch ligt in deze draad het zwaartepunt weer bij het probleem van de Noordafrikaanse issue.
Geert zou zelf smullen van al deze info.
Vooropgesteld, ik haat ze, met name diegenen die zich op motorscooters plegen voort te bewegen, daarbij terloops een kind doodrijdend.
Maar nooit zal ik mijn politieke voorkeur hierdoor laten beïnvloeden, er zijn veel belangrijker dingen.


Ik hou van schorseneren

hier stond een keiharde raket...


Offline G.Bruiker

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 453
  • Reputation Power: 7
  • G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.
Re: Val van het kabinet
« Reply #35 on: 22 February 2010, 19:33:42 »
Als ik al iemand mag veroordelen,veroordeel ik iemand op hun daden en niet op hun afkomst.
Ik kan niet gaan zeggen: ik haat ze,want daarvoor zou ik ze eerst moeten leren kennen,ik ga geen hele groep haten op daden van 1 persoon, en als 25 % van alle misdaden door buitenlanders gepleegd worden ( als voorbeeld) dan wordt de overige 75% dus door Nederlanders gepleegd,en zou ik die ook moeten haten ?
Ik kan niet iemand haten die ik niet ken puur en alleen omdat ie bij een bepaalde groep hoort.
Mijn buurman is een overtuigd moslim,maar bv zijn dochters, een van 14 en een van 19 of zo hoeven geen hoofddoekje te dragen,ten eerste hoeft dat volgens hem niet van de islam en ten tweede wil hij dat het hun eigen keuze is.
Zijn oudste dochter zit samen met zijn zoon op karate,en is nu bezig met haar rijbewijs.
Komt er visite dan zitten de vrouwen echter wel in de keuken,maar komt dochterlief wel koffie brengen.
Maar laatst hadden ze koek gekocht waar rum in zat en dat niet gezien,dat kregen wij want dat mogen ze niet.
Daarentegen groet hij dus ook gewoon mijn vriendin netjes.
Zijn vrouw draagt wel een hoofddoekje maar dat is volgens hem haar eigen keuze.
Ik vind dat hij netjes geintegreerd is,hij kwam ook netjes waarschuwen voor de ramadan omdat die nu steeds ongunstiger gaat vallen (schijnt op te schuiven) in de zomer moeten ze steeds vroeger gaan eten,dus dat zou overlast kunnen geven.
 
In de zomer pas ik op zijn schildpadden ( ik heb er niets mee,vind ze niet mooi en niet aaibaar ) en krijg ik zijn huis sleutels.
Ga ik op vakantie dan zijn mijn kids er,maar laat ik toch een sleutel achter voor het geval dat.
Afgelopen week was zijn dochter jarig en er kwamen een heleboel meiden uit haar klas,dan zit buurman dus boven.
In het marrokkaans is het niet alleen de bedoeling dat je elkaar gedag zegt maar ook vraagt naar elkaars gezondheid.
Het is dan, goedemorgen buurman,hoe gaat het,alles goed met u, en hetzelfde vraag ik dan aan hem.
Hij vind in elk geval dat de godsdienst niet dwingend kan zijn,dus maken zijn dochters zelf uit of ze wel of niet een hoofddoekje dragen (doen ze dus ook niet) en de oudste neemt dus ook gewoon rijlessen.
Achter zijn deur is hij moslim en ik heb daar geen moeite mee,als hij een probleem heeft met iets dat hij niet begrijpt en ik loop even met hem mee,dan respecteer ik zijn gebruik,doe netjes mijn schoenen uit in zijn gang.
Ik zeg niet dat iedereen het zo moet doen,ik doe het gewoon wel zo.
Als ik er ben mag er geen marokkaans gesproken worden zodat ik kan verstaan wat er wordt gezegd en ook zijn visite repecteert dat.
Dan kan ik hem toch niet haten ?
Hij bracht laatst mijn zoon naar het ziekenhuis en heeft 3 uur in de auto zitten wachten tot we terug kwamen,en hij heeft in het vrijdag gebed gebeden voor mijn zwager.
Misschien heb ik het gewoon getroffen,maar geef mij maar 5 van die buren.
Laat gewoon zien wat je in je broekje hebt!!!

Offline Johnny_Rook

  • Global Moderator
  • Newbie
  • *****
  • Posts: 2
  • Reputation Power: 232
  • Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!
  • Waterbedspecialiste
  • Awards: Pizzabakker-awardZeebonk awardHart van TruusLolbroek-award
Re: Val van het kabinet
« Reply #36 on: 22 February 2010, 19:56:59 »
Oh, God, daar gaan we. Ik wilde me hier helemaal niet in mengen.
Met ik haat zij' bedoel ik bepaalde elementen in de Marokkaanse gemeenschap die iedereen kent.
Ik heb het niet over Marokkanen in het algemeen, ik ken er nog al een paar. En dan bedoel ik niet de groenteboer of de buren.
Wil je het oordeel weten van deze mensen over deze rotte groep? Geert Wilders is er een lieverdje bij.
Ik heb vaak mee mogen eten met een suikerfeest of offerfeest,  e.d. Niet verkeerd.
Ik woon in Utrecht, berucht om bepaalde wijken. Daar zie je ze, niet meer te redden.
We hebben het over jongens waarbij zitten of een agent op de bek slaan, status oplevert.
Als ze wat ouder zijn in de drugs en in de vrouwenhandel. In deze hardcore groepen wordt geronseld, anders komen ze er niet.
Autokraak of stoeptegel door de ruit? Dat doe je als je 11 of 12 bent.
Hier kan ik 50 A4'tjes over volschrijven, maar wat ik hierboven schreef is dat ik nooit op een partij zal stemmen die dit probleem
als speerpunt heeft.  Populisme pur sang, en ik ben bang dat Geert aardig dom volk achter zich heeft staan.

Nogmaals, ik heb niets tegen Marokkanen. Was vorig jaar daar bijna op vakantie gegaan, maar dat ging niet door.


Ik hou van schorseneren

hier stond een keiharde raket...


Offline Latexia di Vulva

  • Inner Circle
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 37
  • Reputation Power: 0
  • Latexia di Vulva has no influence.
  • Feel my Whip!
Re: Val van het kabinet
« Reply #37 on: 22 February 2010, 20:58:54 »
Ja, ligt gelijk de hele politiek op zijn gat.
Kom, mensen, we zijn nog maar net begonnen.
Waar sta je voor en hoe had je dit graag ingevuld willen zien?
Niet van dat benauwde, desnoods trek ik mijn jurkje uit.

Offline Waldolala

  • Member
  • ***
  • Posts: 62
  • Reputation Power: 1
  • Waldolala has no influence.
  • Het Is Weer Zo Laat
Re: Val van het kabinet
« Reply #38 on: 22 February 2010, 21:03:00 »
Ja, ligt gelijk de hele politiek op zijn gat.
Kom, mensen, we zijn nog maar net begonnen.
Waar sta je voor en hoe had je dit graag ingevuld willen zien?
Niet van dat benauwde, desnoods trek ik mijn jurkje uit.

Pardon reeds, maar zou je niet met dat jurkje kunnen beginnen? Dat zou als het ware een mooie start zijn.
Aan de kant, anders krijg je trammelant

Offline Johnny_Rook

  • Global Moderator
  • Newbie
  • *****
  • Posts: 2
  • Reputation Power: 232
  • Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!Johnny_Rook is awe-inspiring!
  • Waterbedspecialiste
  • Awards: Pizzabakker-awardZeebonk awardHart van TruusLolbroek-award
Re: Val van het kabinet
« Reply #39 on: 22 February 2010, 21:07:08 »
Het was van mij een aanzwengel onder een alter ego.  Dit onderwerp mag van mij serieus blijven.
Laat nu iedereen maar eens zeggen wat er echt toe doet, wat je echt vind wat politiek Nederland moet uitdragen.
Niet teveel op jezelf projecteren, dat is egoïstisch. Denk groot.
En als dit draadje te persoonlijk wordt, knippen we het naar inner.


Ik hou van schorseneren

hier stond een keiharde raket...


Tags: