Author Topic: Kerst en Nieuwjaar  (Read 7333 times)

Offline G.Bruiker

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 453
  • Reputation Power: 7
  • G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.
Re: Kerst en Nieuwjaar
« Reply #20 on: 31 December 2009, 23:39:01 »
Vermoedelijk de laatste post van 2009:
Voor een ieder een fijn 2010,moge het voor iedereen iets hebben wat blijdschap kan brengen.
Liefs,
Nick.
Laat gewoon zien wat je in je broekje hebt!!!

Offline René

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 400
  • Reputation Power: 9
  • René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...
  • Awards: Poster onder verkeerde naam award
Re: Kerst en Nieuwjaar
« Reply #21 on: 01 January 2010, 02:06:34 »
Hierbij de eerste post van 2010:

Allemaal de beste wensen, voorspoed en gezondheid en wat al niet meer voor positieve dingen in het jaar 2010!  :beer:
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Offline Ikke

  • Hero Member
  • ******
  • Posts: 576
  • Reputation Power: 12
  • Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!
  • Awards: Golden Heart AwardGolden Flower Awardtelwonder award
Re: Kerst en Nieuwjaar
« Reply #22 on: 01 January 2010, 10:03:46 »
Ook voor mij de eerste post.

Iedereen een heel voorspoedig en gelukkig Nieuwjaar.


Offline Otto

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 303
  • Reputation Power: 5
  • Otto barely matters.Otto barely matters.
Re: Kerst en Nieuwjaar
« Reply #23 on: 01 January 2010, 10:22:11 »
Ook de beste wensen van deze kant. Moet nog wel even wakker worden.....
Experience is something you don't get until just after you need it.

Offline Isis

  • Inner Circle
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 296
  • Reputation Power: 8
  • Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...
  • Awards: Isis Award
Re: Kerst en Nieuwjaar
« Reply #24 on: 01 January 2010, 17:10:22 »
Ach, het is maar wat voor invulling je er aan geeft. Het is een verzameling van evenementen die door de eeuwen heen zijn verzameld en bij elkaar gedouwd zijn rond deze twee dagen. Zo is de boom eigenlijk een heidens attribuut, overgenomen van de Germanen. Maar een ieder die er plezier aan beleeft is het van harte gegund.  :yes: Ik vind het zelf ook altijd wel gezellig om met familie en aanhang bij elkaar te komen voor een lekkere maaltijd en een goed gesprek of gezelschapsspel.

Enige wat minder is, is dat er nu zo'n competitiestrijd gaande is van wie de mooiste (lees: meeste) buitenversieringen heeft branden. Als de straatverlichting hier zou uitvallen valt het volgens mij niet eens op. Mijn kerstversiering bestaat uit de kaarten die ik gekregen heb, moet ze alleen nog ophangen.  ;D
Ach... die lichtjes komen van het Keltische midwinterfeest. Jezus is helemaal niet in december geboren, maar ergens in september. We hebben het aan Keizer Christianus te danken dat de 'heidense' invloeden zijn opgenomen in de christelijke traditie. Vandaar ook die eieren met Pasen.

Maar: iedereen wens ik de beste wensen :D
If you make your kids wear Crocs, you should consider being less passive aggressive and just tell them you don't love them.

Offline Otto

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 303
  • Reputation Power: 5
  • Otto barely matters.Otto barely matters.
Re: Kerst en Nieuwjaar
« Reply #25 on: 02 January 2010, 14:06:35 »
Ach... die lichtjes komen van het Keltische midwinterfeest. Jezus is helemaal niet in december geboren, maar ergens in september. We hebben het aan Keizer Christianus te danken dat de 'heidense' invloeden zijn opgenomen in de christelijke traditie. Vandaar ook die eieren met Pasen.

Voor zover ik weet is er nooit een romeinse keizer Christianus geweest. Ik denk dat je Constantijn bedoelt, de eerste christelijke romeinse keizer. Maar het klopt dat de christelijke kerk allerlei bestaande tradities heeft overgenomen.
« Last Edit: 03 January 2010, 08:36:01 by Otto »
Experience is something you don't get until just after you need it.

Offline Isis

  • Inner Circle
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 296
  • Reputation Power: 8
  • Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...Isis might someday be someone...
  • Awards: Isis Award
Re: Kerst en Nieuwjaar
« Reply #26 on: 02 January 2010, 16:33:32 »
Uh ja... ik verhaspel z'n naam altijd :@
If you make your kids wear Crocs, you should consider being less passive aggressive and just tell them you don't love them.

Offline Cobus

  • Game moderator
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 746
  • Reputation Power: 22
  • Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!
  • A granny rulezzzzzzz!!!!!!!!
    • Twitterring fool !
  • Awards: Geek AwardFiets AwardPizza Award
Re: Kerst en Nieuwjaar
« Reply #27 on: 02 January 2010, 19:29:56 »
Uh ja... ik verhaspel z'n naam altijd :@

lol

je hebt het dagelijks over hem ?

er gaan maanden voorbij dat ik het over Constantijn heb hoor
Life's a bitch,because if it were a slut it would be easy...

Offline MrDie

  • Inner Circle
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2632
  • Reputation Power: 49
  • MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!MrDie is awe-inspiring!
  • Awards: Double Sausage AwardDouble Sausage Award
Re: Kerst en Nieuwjaar
« Reply #28 on: 15 March 2010, 17:37:20 »
ok, volledig verkeerd moment van het jaar, ik weet het, maar kwam toevallig wat tegen. Ik had ooit al eens een kerstboompje van Grolsch beugels gepost, bleek de kinderversie te zijn. Hier een echte Grolsch boom:



Bij deze boom moet je echt in de zomermaanden beginnen om op tijd klaar te zijn....


trouwens nog een ander bijzonder boompje is deze:



Mooi, terug naar de paashaas nu dan maar.....

Tags: