Author Topic: Het weer op je geboortedag weten?  (Read 5903 times)

Offline René

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 400
  • Reputation Power: 9
  • René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...
  • Awards: Poster onder verkeerde naam award
Het weer op je geboortedag weten?
« on: 26 December 2009, 01:30:18 »
Via onderstaande link kun je op de website van de KNMI de weersomstandigheden vanaf 1901 per dag weergeven. Heb je altijd al willen weten wat voor weer het was op de dag van je geboorte en ben je niet ouder dan 108, dan is dit je kans!

Er zijn metingen van meer dan 30 weerstations, De Bilt is van 1901, bij de andere weerstations staat de datum van de start er achter. Bijvoorbeeld Twenthe (zo staat het er echt) sinds 1-1-1951.

http://knmi.nl/klimatologie/daggegevens/index.cgi
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Offline Ikke

  • Hero Member
  • ******
  • Posts: 576
  • Reputation Power: 12
  • Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!
  • Awards: Golden Heart AwardGolden Flower Awardtelwonder award
Re: Het weer op je geboortedag weten?
« Reply #1 on: 26 December 2009, 09:50:48 »
Leuke site René. Ik heb even mijn geboortedag opgezocht. Voor Heino was ik te oud en voor Twenthe was ik nog jong genoeg. Een normale droge oktoberdag met een niet alledaagse windrichting. (zo 144 graden)

Offline René

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 400
  • Reputation Power: 9
  • René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...
  • Awards: Poster onder verkeerde naam award
Re: Het weer op je geboortedag weten?
« Reply #2 on: 26 December 2009, 10:19:52 »
Leuke site René. Ik heb even mijn geboortedag opgezocht. Voor Heino was ik te oud en voor Twenthe was ik nog jong genoeg. Een normale droge oktoberdag met een niet alledaagse windrichting. (zo 144 graden)

Ik hoop dat je bij de temperatuur een kommaatje bent vergeten.  :ed:*
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Offline Cobus

  • Game moderator
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 746
  • Reputation Power: 22
  • Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!
  • A granny rulezzzzzzz!!!!!!!!
    • Twitterring fool !
  • Awards: Geek AwardFiets AwardPizza Award
Re: Het weer op je geboortedag weten?
« Reply #3 on: 26 December 2009, 10:26:22 »
Een normale droge oktoberdag met een niet alledaagse windrichting. (zo 144 graden)

Zuid-Oost - 144 graden

is de windrichting
Life's a bitch,because if it were a slut it would be easy...

Offline Ikke

  • Hero Member
  • ******
  • Posts: 576
  • Reputation Power: 12
  • Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!Ikke is a rising star!
  • Awards: Golden Heart AwardGolden Flower Awardtelwonder award
Re: Het weer op je geboortedag weten?
« Reply #4 on: 26 December 2009, 10:28:37 »
Leuke site René. Ik heb even mijn geboortedag opgezocht. Voor Heino was ik te oud en voor Twenthe was ik nog jong genoeg. Een normale droge oktoberdag met een niet alledaagse windrichting. (zo 144 graden)

Ik hoop dat je bij de temperatuur een kommaatje bent vergeten.  :ed:*

Het staat er misschien niet zo duidelijk, maar ik bedoel :yes: (en dat staat er ook) de windrichting is niet alledaags met daarna de windrichting Z(uid)O(ost) (144 graden)

Offline René

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 400
  • Reputation Power: 9
  • René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...
  • Awards: Poster onder verkeerde naam award
Re: Het weer op je geboortedag weten?
« Reply #5 on: 26 December 2009, 10:31:26 »
Och, ja, natuurlijk!   :@ :@ :@ :@

Bij graden in combinatie met weer is de windrichting niet het eerste wat in me opkomt. Wist niet eens dat ze dat op zo'n niveau bij hielden.

Op mijn geboortedag: Overheersende richting  237° = WZW
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Offline G.Bruiker

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 453
  • Reputation Power: 7
  • G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.
Re: Het weer op je geboortedag weten?
« Reply #6 on: 26 December 2009, 10:48:08 »
Leuke site René. Ik heb even mijn geboortedag opgezocht. Voor Heino was ik te oud en voor Twenthe was ik nog jong genoeg. Een normale droge oktoberdag met een niet alledaagse windrichting. (zo 144 graden)
Kwam je uit de broed machine dan ??  :tan:
Laat gewoon zien wat je in je broekje hebt!!!

Offline René

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 400
  • Reputation Power: 9
  • René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...
  • Awards: Poster onder verkeerde naam award
Re: Het weer op je geboortedag weten?
« Reply #7 on: 26 December 2009, 11:02:23 »
Leuke site René. Ik heb even mijn geboortedag opgezocht. Voor Heino was ik te oud en voor Twenthe was ik nog jong genoeg. Een normale droge oktoberdag met een niet alledaagse windrichting. (zo 144 graden)
Kwam je uit de broed machine dan ??  :tan:

Lees de rest ook even en gebruik dan  :@ :@ :@ :@, net als ik.  :ed:*
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Offline G.Bruiker

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 453
  • Reputation Power: 7
  • G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.
Re: Het weer op je geboortedag weten?
« Reply #8 on: 26 December 2009, 12:52:14 »
Leuke site René. Ik heb even mijn geboortedag opgezocht. Voor Heino was ik te oud en voor Twenthe was ik nog jong genoeg. Een normale droge oktoberdag met een niet alledaagse windrichting. (zo 144 graden)
Kwam je uit de broed machine dan ??  :tan:

Lees de rest ook even en gebruik dan  :@ :@ :@ :@, net als ik.  :ed:*
Ik had de rest ook gelezen maar kon het gewoon niet laten  >:D
Laat gewoon zien wat je in je broekje hebt!!!

Tags: