Author Topic: Pro Evolution Soccer 2010  (Read 1870 times)

Offline René

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 400
  • Reputation Power: 9
  • René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...
  • Awards: Poster onder verkeerde naam award
Pro Evolution Soccer 2010
« on: 24 December 2009, 23:12:57 »
Ben al sinds jaar en dag bezig met sport simulatie spellen spelen, naast voetbal ook golf, tennis en ijshockey. Dat gaat al terug naar de eerste FIFA versie in de eerste helft van de jaren '90.

Op voetbal gebied ben ik een enthousiast speler van PES oftewel Pro Evolution Soccer. Begonnen met de eerste versie op de PS2, nu met de huidige release PES 2010 op de PS3. En hoe ze het doen doen ze het, maar die Japanners weten hoe ze een goed voetbal spel in elkaar kunnen zetten. In Japan heet het spel overigens Winning Eleven.

Tijdens het spelen betrap ik me zelf wel eens op commentaar op de scheidsrechter, terwijl die alleen zijn programma volgt. Het niveau waar het spel op ingesteld staat is de hoogste, dan zijn de wedstrijden over het algemeen gelijkwaardig. Daarnaast zijn er zo veel mogelijkheden om tactiek in te stellen, het gaat verder dan 3-5-2 of 4-3-3. Je kan mandekking instellen, zone dekking, eigenlijk te veel om op te noemen.....

Dit filmpje geeft een goede indruk van de setup binnen het spel:
Pro Evolution Soccer 2010 Sliders and Tactics Trailer


Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Offline Cobus

  • Game moderator
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 746
  • Reputation Power: 22
  • Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!
  • A granny rulezzzzzzz!!!!!!!!
    • Twitterring fool !
  • Awards: Geek AwardFiets AwardPizza Award
Re: Pro Evolution Soccer 2010
« Reply #1 on: 25 December 2009, 09:22:10 »
Voetbal gaat niet samen met mij :)

Op de werkvloer hebben we netjes een (werkende) tv, en de 'belangrijke' voetbalwedstrijden worden gekeken.
( schijnt altijd voorrang te hebben )

Alleen heb ik een klein slagje gewonnen, als ik aan het werk ben, is het geen vanzelfsprekendheid dat er gekeken wordt ;)
* Marco is heel goed in het stellen van vrouwenvragen ....

* die man staat buitenspel ( wijzend op één van de trainers, of wedstrijdleiding
* waarom is die bal ineens oranje
* leuk, rennen achter een bal, maar ze weten niet welke kant ze opmoeten - kijk maar : ze rennen nu weer de andere kant op

Dus om dat t e voorkomen, wordt er onderhandeld :P

Maar de graph's zien er erg mooi uit, een maat van mij speelt deze wel graag, dus moet hem eens aanschaffen voor hem.
( ook Pro cycling manager al eens geprobeerd ? )
Life's a bitch,because if it were a slut it would be easy...

Offline René

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 400
  • Reputation Power: 9
  • René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...René might someday be someone...
  • Awards: Poster onder verkeerde naam award
Re: Pro Evolution Soccer 2010
« Reply #2 on: 25 December 2009, 12:52:43 »
Met het 'managen' op zich heb ik niet zo veel, daar zijn aparte spellen voor zoals 'football manager'. Als mijn 'broertje' meespeelt (samen in het zelfde team, biedt veel mogelijkheden tot overspel en vooral uitspelen van de verdediging) * hopelijk snapt ie het nog een beetje * is hij degene die het team opstelt en op de juiste plekken neerzet en de wissels regelt.

Bij ijshockey zet ik de 'line changes' altijd op automatisch, indien ik een andere line-up wil is dat met een toetscombinatie te regelen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Tags: