Author Topic: xtreamer gebruikers in de kou ?  (Read 3659 times)

Offline G.Bruiker

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 453
  • Reputation Power: 7
  • G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.
xtreamer gebruikers in de kou ?
« on: 03 March 2010, 07:40:04 »
Xtreamer heeft een nieuwe mediaplayer gepresenteert,de xtreamer pro.
Het blijkt al dat door de goedkope prijs dat realtek de vergunning voor DTS pro er niet uit kon halen en bepaalde DTS - Pro passtrough dingen in de chipset zelf zijn uitgezet.
Dit is stiekum in een upgrade gebeurd ergens tussen versie 1 en 2.
De xtreamer Pro heeft die beperking in de chipset niet.
Ook bleek dat voor bepaalde MKV en Bluray content de 128 mb intern geheugen niet genoeg was om dat hapervrij af te spelen.
Daarom heeft de Pro ook 256 mb aan boord,maar er komt geen mogelijkheid om het geheugen in de gewone xtreamer uit te breiden.
De pro is duurder en daar kon de licentie wel in de prijs worden verrekend.
 
Ook de aangekondigde sidewinder is niet wat ie leek te zijn: een gewone xtreamer met dubbele koeling.
De xtreamer sidewinder heeft namelijk dezelfde chip als de pro, waar DTS passtrough dus WEL in werkt.
Terug gaan in firmware heeft geen zin,naast de missende functionaliteit blijkt ook dat realtek de chip zo heeft gebouwd dat als het coredeel voor DTS PRO eenmaal is uitgezet deze met een downgrade niet meer kan worden aangezet.
 
In het internationale deel is elk topic wat hierover werd gestart,gewist en is de user is een entiteit.
Foto's zijn verwijderd.
Alleen in mijn eigen topic is een deel blijven staan: hoewel korea daar met een vertaler wel probeert mee te lezen.
Via via kreeg ik het bericht dat als SDK 3 wordt gereleased voor de gewone xtreamer het daarna afgelopen is met de support.
Je kan nu nog voor ,weer 99 euro, voor 1 mei, overschakelen naar de pro, daarna gaat deze flink in prijs omhoog en wordt support voor de gewone xtreamer gestaakt.
Nou vind ik de gewone xtreamer een leuk ding,hij werkt lekker maar de source zal niet echt vrijkomen.
Add-ons door derden.. ik heb er een hard hoofd in.
 
De xtreamer pro en de side winder,en de ip camera gaan mee naar de cebit show.. de gewone xtreamer niet.
Geruchten gaan ook dat de gewone xtreamer niet meer gemaakt wordt en dus zal uitsterven.
De koreaanse manier van zaken doen dus...
« Last Edit: 23 April 2010, 15:47:12 by G.Bruiker »
Laat gewoon zien wat je in je broekje hebt!!!

Offline Cobus

  • Game moderator
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 746
  • Reputation Power: 22
  • Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!
  • A granny rulezzzzzzz!!!!!!!!
    • Twitterring fool !
  • Awards: Geek AwardFiets AwardPizza Award
Re: xtreamer gebruikers in de kou ?
« Reply #1 on: 03 March 2010, 09:58:40 »
Dit was (helaas) al te voorzien.

Mvix, een van de hoofdsponsors van het hele Xtreamer project is sowieso al geen stabiele zakenpartner, ze hebben in het verleden al veel producten de grond in geboord door hun "oplichterij"

Ook ik kreeg afgelopen week de aanbieding om een XT-Pro aan te schaffen, maar stiekem vindt ik het een collosaal apparaat !
Het is volgens mij gewoon de "Etrayz die niet door de QC komt"
functioneert het netwerk deel niet naar behoren, dan maken we er een XTreamer van .

De huidige 'classic' is mooi draagbaar, en door dit formaat ideaal om mee te nemen
De Pro is daar te groot voor

Dimension
175mm(W) x 120mm(D) x 82mm(H)

Weight
1Kg

en ik denk zelfs dat dat ZONDER harddisks is ( 2x 3,5 ")
Life's a bitch,because if it were a slut it would be easy...

Offline Cobus

  • Game moderator
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 746
  • Reputation Power: 22
  • Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!
  • A granny rulezzzzzzz!!!!!!!!
    • Twitterring fool !
  • Awards: Geek AwardFiets AwardPizza Award
Re: xtreamer gebruikers in de kou ?
« Reply #2 on: 03 March 2010, 10:47:23 »
Maar er is hoop ...

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22757

Men is aan het uitzoeken hoe de firmwares over en weer gekopieerd kunnen worden.

Dus met de uitkomst van de SDK zal er wel iets ontstaan.

( Xtreamer geeft wel zelf aan dat de fw's uitwisselbaar blijven, tussen de Pro & Classic - we zullen zien )
Life's a bitch,because if it were a slut it would be easy...

Offline G.Bruiker

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 453
  • Reputation Power: 7
  • G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.G.Bruiker is working their way up.
Re: xtreamer gebruikers in de kou ?
« Reply #3 on: 03 March 2010, 13:43:39 »

( Xtreamer geeft wel zelf aan dat de fw's uitwisselbaar blijven, tussen de Pro & Classic - we zullen zien )
Verderop ontkennen ze weer dat het uitgewisseld kan worden,probleem blijft natuurlijk wel die keiharde 128 K limiet,gaan ze daar overheen dan is het afgelopen.
Het is natuurlijk goedkoper om 1 behuizing te nemen en daar dan diverse apparaten in te kunnen bouwen.
Blijft een smeerstreek om er achter te komen dat het geheugen de bottleneck is en ipv dan iets te maken om meer geheugen toe te voegen maken ze een nieuw apparaat,de pro is eigenlijk ontstaan uit de tekortkomingen van de nas en de classic speler.
En je kan wel een firmware overzetten maar als je chip al locked is dan heb je niets aan de upgrade.
Uit de nas haalden ze de beveiliging om hem sneller te maken en nu bieden ze een "beveiligde" firmware aan waar je extra voor moet dokken,waar dan die beveiliging weer in zit maar je nas langzamer gaat draaien.
En zeggen dan,voor dat extra geld is ie wel veiliger maar dan helaas wat langzamer.
Xtreamer Nederland zag de bui al hangen en heeft alle producten er uit gehaald en verkoopt alleen nog de gewone xtreamer.
Bol dumpt nu de nas voor 119 euro.
Als bonus is er in de xtreamer pro ook geen gigabit verbinding aanwezig.
 
Ik heb met die koreanen nu echt wel zo iets van laten we maar ff tongzoenen want genaaid hebben jullie de boel al !
 
Laat gewoon zien wat je in je broekje hebt!!!

Offline Cobus

  • Game moderator
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 746
  • Reputation Power: 22
  • Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!
  • A granny rulezzzzzzz!!!!!!!!
    • Twitterring fool !
  • Awards: Geek AwardFiets AwardPizza Award
Re: xtreamer gebruikers in de kou ?
« Reply #4 on: 03 March 2010, 13:48:05 »
Ik zag de etrayz bij mobile-harddisk al staan voor 102,- euro (+ 5 euro verzenden)

maar ik heb na het debacle van de etrayz ook mijn buik wel vol ervan, ik gebruik de dts passthrough niet, dus heb er geen last van
Maar aanraden of opnieuw aanschaffen, dat wordt niet de Xtreamer
de mede8tor schijnt ook goede te zijn, en de nieuwe popcorn hour X200 ook wel.
Life's a bitch,because if it were a slut it would be easy...

Tags: