Author Topic: Max heeft een nieuwe computer  (Read 25553 times)

Offline Max

  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 465
  • Reputation Power: 6
  • Max is working their way up.Max is working their way up.Max is working their way up.
  • De man zonder .....
Re: Max heeft een nieuwe computer
« Reply #220 on: 09 June 2010, 18:52:54 »
Dan vermoed ik een gevalletje lekstroom
op de usbpoorten blijft stroom staan, als er dan apparatuur aanhangt ( usbstick / printer / scanner / muis ) dan lopen de condensatoren langzaam leeg.
die zorgen voor een vlotte opstart, en omdat meestal de pc continu op stroom staat, heb je er geen last van

de schakelaar omzetten, zorgt voor een onderbreking van de stroom, en kan dus dat probleem veroorzaken
Ik hoop dat men ook met apparatuur test, want een uurtje zonder spanning kan hij wel tegen, maar 5 tot 8 uur later is hij toch wel leeg

Ik zat eigenlijk ook wel in die richting te denken. Alleen niet via de usb poorten. Ik heb trouwens zo veel mogelijk via usb aangesloten. Dus muis/toetsenbord/printer. Zitten er trouwens condensatoren in om iets op spanning te houden. Zijn dat geen knoopcelbatterijen meer?
Ik zat trouwens meer te denken aan het stekkerblok te denken. Daar zit alle apparatuur op maar daar zit ook een overspanningsbeveiliger op. Daar zitten volgens mij ook condensatoren en supressors op, die natuurlijk ook kunnen gaan lekken en misschien wel na de schakelaar zitten.

Ik heb ze trouwens voorgesteld om de computer weer op te halen. Thuis weer aan te sluiten en de eerste de beste keer dat hij weer niet goed opstart hem zo te laten staan en dan hun op te bellen. Daar zijn ze natuurlijk niet op in gegaan.
Wijsheid begint met verwondering

Offline Cobus

  • Game moderator
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 746
  • Reputation Power: 22
  • Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!Cobus is leading the good life!
  • A granny rulezzzzzzz!!!!!!!!
    • Twitterring fool !
  • Awards: Geek AwardFiets AwardPizza Award
Re: Max heeft een nieuwe computer
« Reply #221 on: 09 June 2010, 19:32:24 »
De condensatoren zijn er om spanningspieken tegen te gaan, die slaan de stroom die er doorloopt op, en geven hem dan mondjesmaat terug

( let op : amateurverklaring )

als de condensator " leeg" staat moet hij eerst 'geladen'  worden
Dit komt vaak voor als de voeding niet sterk genoeg is ( te weinig wattage )
de moederborden van tegenwoordig hebben best wel wat power nodig om tot leven te komen ( om daarna weer zuiniger te worden )
tel daarbij een vette videokaart op, en evt meerdere hard-disken en je krijgt dan al snel een (kort) tekort aan vermogen
Life's a bitch,because if it were a slut it would be easy...

Tags: