Tsja, printers, MrD
tm heeft er wel een aantal. Eigenlijk zijn er nog 2 die echt gebruikt worden: een Color Laserjet 3500n die in het netwerk hangt is goed snel maar de cartridges beginnen wat leeg te raken. Een nieuw setje cartridges komt op een dikke 400 euro. Dat is nog boven de prijs die ik voor het apparaat betaald heb, dus (sorry Max) is het goedkoper om het hele apparaat weg te flikkeren en een nieuwe te kopen.... "Nu bij aankoop van een setje cardridges, gratis een cartridge houder die ook nog kan printen". Toch is de laser handig voor bulkwerk, brieven, facturen etc, met name omdat de inkt niet doorloopt als de postbode door de regen wandelt

Meestal gebruik ik de zoveel-in-een HP L7680, een grappige netwerk printer die kan scannen, copuleren, faxen en printen, maar ook rechtstreeks kan scannen naar PDF op een netwerk-share. Dat laatste is weer handig voor de MrD
tm BV.
Het blijft een HP dus inkt is hetgene waarop ze verdienen, deze vormt geen uitzondering. Wel is de prijs relatief laag door gescheiden inkttankjes en ook gescheiden printkoppen, wat redelijk uniek is voor HP. (en daar gooien we weer minder onnodig weg Max

)
Over weggooien gesproken, zat van de week nog even bij iemand waar eea niet werkte. Normaal doe ik daar niet meer aan, maar in dit geval mocht ik een factuurtje sturen dus vooruit dan maar. Daar stond een pc van een jaar of 6-7 oud, die het duidelijk niet meer trok, een volledig vernaggelde windows had en eigenlijk volledig opnieuw ingericht, uitgebreid etc moest worden, kortom, "the works"
Ook daar wilde de eigenaar geen afscheid van nemen, want "hij doet het toch nog? Zonde om weg te doen." Ik heb m toen uitgelegd dat de pc inderdaad nog licht gaf, maar dat het geven van licht ook een van de weinige dingen was die betreffende machine nog kon en dat hij toch maar moest beginnen met te proberen te onthechten. Zijn vrouw keek heel blij en riep "Zie je wel, ik zei toch dat je dat oude ding weg moest doen...." Uiteindelijk dus wel iemand blij gemaakt. Toch kan ik beter geen adviezen in de relationele sfeer gaan geven in dezelfde stiel.