Hier staat de tv dagelijks aan, van 08:u tot 22:u
Ligt er een beetje aan wat er is,met rampen wel,anders gewoon zo rond het journaal van 6 uur aan.
Het grappige is,is dat je allemaal instellingen kunt wijzigen,zoals felheid, overdag kun je wat meer licht hebben en 's avonds wat minder.
Op een soort van klokje zie je dan ook visueel wat het stroomverbruik is t.o.v. een traditionele tv.
Binnenkort komt samsung ook met een uitzending gemist/rtl gemist widget,uiteraard kun je youtube filmpjes kijken,buienradar,films kun je ook kijken via de 2 usb poorten.
EPG heeft meerdere versies, een korte per zender ( een soort van wat is er nu op alle zenders te zien),een traditionele EPG,automatisch overschakelen bij timers,het geluid is wat minder,maar dat komt ook natuurlijk omdat er geen klankkast is bij die paar cm dikte.
Er is een optische geluids uitgang voor naar je versterker,of je kan een speciale acart uit gebruiken waar een klein kabeltje voor bijgeleverd wordt,want doordat de tv zo plat is kan er simpelweg geen gewone scart chassisdeel meer in.
Dat moet je ook gewoon doen,het geluid is gewoon fantastisch via een versterker.
Het rode licht onderop kun je op diverse manieren instellen,ik heb het uiteindelijk uitgezet zodat het alleen knippert bij een ir commando.
TV werkt prima met de Harmony.
Bij de de Block vestiging waar ik vaste klant ben bracht een van de personeelsleden met de eigen auto het ding even thuis.
Momenteel kijk ik bij rtl 5 CSI miami (waar de ondertiteling even ontbreekt) en er is een snelle achtervolging.
Geen rare veegjes of wat dan ook.
Ik kan niet oordelen over andere merken,maar ik vind dit een lekker toestel en ik heb nog niet de behoefte gehad om in verborgen menu's rare settings te veranderen.
Het zou dus nog beter kunnen maar ik heb de behoefte niet het te veranderen.
Content vanaf het netwerk heeft vaak geen ondertiteling maar dat ligt aan de server, als ik de tv versity of ps3 player gebruik dan komt de srt wel mee,en vanaf een externe hd ook.
Voordeel van de wat hogere standaard vind ik dat mijn center speaker gewoon onder de tv kan staan.
De bedieningstoetsen zitten als tiptoetsen in de lijst maar maken er deel van uit,dus je raakt de lijst aan en je verandert iets.
Ik wil niet uitsloven maar ik ben geen koopjes jager.
Samsung geeft 2 jaar garantie.
Ik weet zeker dat ik het toestel goedkoper elders kan vinden maar ik ben erg gehecht aan de zaak waar ik al jaren kom,waar ze me aanspreken met mijn naam.
Mijn vorige tv was alleen leverbaar in Alphen,een medewerker is toen in zijn middag pauze daar heen gereden,heeft het ding opgehaald en bij me neergezet.
Ik ben er erg tevreden over en ben echt wel kritisch in keuzes.