Mama, ze pesten mij!!!! Freud, patserbak, pinkgrootte, toe maar.
Toch blijf ik erbij dat het erg snel went. Neem bijvoorbeeld monitoren.
Iets van 10 jaar geleden kocht ik een 19" crt, dat was enorm groot destijds. Had bijna niemand, misschien is het iets langer geleden.
Toen die stuk ging een 19" 4:3 lcd, dat was indrukwekkend. Iets grotere effectieve diameter en 45 cm winst in de diepte.
Daarna kwam het breedbeeldtijdperk, de eerste keer dat ik een 22" zag, vond ik dat volslagen overdreven. Met 24", weer diezelfde stap.
Nu zit ik zelf achter 26", helemaal prima, maar voor mijn gevoel mogen er best wat inches bij. Dat doe ik niet, maar het schetst wel wat ik met gewenning bedoel.
Hetzelfde gaat op voor tv's. Ik was eigenlijk na een uur aan 50" gewend. Als ik nu naar een 32" kijk, komt dat in eerste instantie heel raar over, denk ik naar 20" te kijken.
Dat effect had ik dit weekend bij mijn ouders, ik dacht dat de TV gekrompen was. Het goede nieuws is dat de gewenning 2 kanten op werkt, alhoewel ik nu liever niet meer
een kleinere tv of monitor wil. Je raakt een beetje verpest. Ik zou de 32" op de slaapkamer kunnen zetten, dat vind ik weer wat overdreven, daar ben ik een 37cm gewend.
5 inches zeggen jullie? Wat dacht je van 3,5"? De N900 heeft die diameter, kijkt prima weg, hoor. Vage materie, schermdiameters.